ملاقات هیات اتحادیه انجمن های افغانها در هالند با سکرتر دولتی وزارت عدلیه هالند
گزارشگر اتحاديه گزارشگر اتحاديه

دوشنبه ۱۶ جون یک هیأت سه نفری کمیته رهبری اتحادیه انجمن های  افغانها در هالند بریاست محترم انجنیر حفیظ الله حازم   رییس اتحادیه ملاقا تی را با خانم البیرک سکرتر دولتی هالند  دربخش عدلی و امور خارجیان و پناهنده ګان انجام دادند.

 هدف از ملاقات، ارايه تقاضا بخاطر عطف توجه مقامات حکومت هالند به مشکلات  پناهنده گان  افغان در هالند که هنوز در شرایط دشوار و بی سرنوشتی بسرمیبرند وتابع شرایط عفو ( جنرال پردون) نمیګردند بود. ملاقات  بیشتر بالای معضلٔه پناهنده گان افغان در مجموع و افراد و خانواده های تحت ماده (1 اف  ) متمرکز گردید.

در آغاز آقای حازم  در مورد اتحادیه انجمنهای افغانها در هالند و اوضاع سیاسی کشورو چگونگی شرایط زیست افغانها در کشور مهاجر پزیر هالند و وضعیت رقت بار پناهنده گان افغان که هنوز پزیرفته نشده اند معلومات همه جانبه ارایه نمود و ضمنأ خانم البیرک را از اهداف و فعالیتهای اتحادیه انجمنهای افغانها در ساحات مختلف زنده گی اجتماعی و  مشکلات مختلفه افغانان واقف نمود که رکن اساسی امورات اتحادیه را تشکیل میدهد.                     

بعدا حازم ضمن معرفی آقای دهزاد مسوول حقوقی اتحادیه از اوشان خواهش نمود تا بصورت مشخص روی پرابلم های حقوقی و پناهنده گی افغانها به خانم البیرک معلومات ارایه نمایند.

بعدأ آقای بصیر دهزاد روی پرابلمهای اساسی افغانان پناهجو  که علی رغم پیچیدگی اوضاع در افغانستان و شرایط نا امن هنوز تهدید به فرستادن جبری  به افغانستان میشوند با ارایهّ فاکتها مطرح نمود. نقطه اصلی صحبت وی راروشن کردن وضعیت افراد تحت ماده 1ف تشکیل میداد که تعداد افغانان اعم از پدران و مادران و اطفال شان تحت این ماده از حقوق پناهنده گی محروم ساخته شده اند. در جریان صحبت مثالهای زنده از فیصله های ضد و نقیض وزارت محترم عدلیه، موقعیت های متفاوت اعضای بعضی خانواده ها که به شکست کانون خانواده وجدایي جبری والدین از اطفال شان تهدید میګردد، و همچنان از جریای فیصله های محاکم که به نفع پناهنده افغان صورت ګرفته ولی با انهم وزارت عدلیه در موقف خود کدام تغیر نشان نداده،معلومات  ارایه داشت.

بعدأ آقای فهیم ضیایی سکرترمسوول اتحاديه انجمن های افغانها در هالند روی مشکلات روزمره اتحادیه و نوع کمک و دستگیری از هموطنان مهاجر ما درنبود هیچگونه امکانات معلومات همه جانبه ارایه کرده و از مقام محترم وزارت عدلیه طالب همکاری شد.وی ضمنأ روی پرابلمهای زنان و  جوانان افغان در این کشور صحبت نموده و نقش اتحادیه را در زمینه برجسته ساخت.                                                      

   بعداً  خانم البیرک روی تغیرات مثبت در امور پناهنده گی که هنوز کار های زیادی باید انجام گیرد، معلومات مفصل و همه جانبه ارایه داشت.خانم البیرک  این مسأله را با وضاحت گفت که در سیاست فعلی کدام تغیر در قبال موضوع (      ) وجود ندارد ولی حاضر بر آن گردیده که یک نامه به پارلمان در آینده های نزدیک آماده و  بفرستد تا این مسأله یکبار دیگر به بررسی پارلمان گرفته شود. البته اتحادیه انجمن ها آماده گی خود را در ارايه فاکت ها و بعضی اسناد عینی در مورد ابراز نمود. در اخیر آقای حازم از پزیرایی هیات اتحادیه از جانب خانم البیرک با وجود  مصروفیتها و کمبود وقت اوشان قدر دانی و ابراز سپاس نمود. هر دو جانب وعده سپردند که در آینده همکاری و تشریک مساعی نمایند.

ملاقات در فضای باز و گرم با نوشیدن چای و قهوه ادامه یافت و با اخذ فوتوهای یادگاری خاتمه پذیرفت                                                 .


June 19th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها